Skip to main content

AD(H)D Superkrachten

Workshop voor leerkrachten in het basis- en middelbaar onderwijs

Hey leerkracht!

Wat fijn dat jij er bent. En wat bijzonder dat je van dichtbij kinderen op school ziet ontwikkelen. Met jouw lessen en ervaring voed je de honger van razendsnel groeiende breinen. Dat is hard werken. En dan zit daar ineens zo’n stuiterbal in je klas. Hoe ga je daarmee om én haal je het beste uit je beperkte lestijd?

Ik herinner me mijn leerkracht uit groep 8 nog goed. Ze maakte een diepe indruk op mij. Ik voelde me gezien, begrepen en leerde op mijn manier. En ze liet mij zo nu en dan afdwalen naar mijn fantasiewereld. Heerlijk.

Voor mijn juf bleef het zoeken. Ze bedacht tijdens de lessen de handleiding om met mijn AD(H)D te dealen. Dat kostte haar veel tijd en energie die ze ongetwijfeld ook andere kinderen gunde. Ik had het geluk dat ze koos voor mij. Herkenbaar?

Die lastige keuze neem ik graag weg. Voor jou en alle andere leerkrachten ontwikkelde ik de workshop AD(H)D Superkrachten. Hier leer je met enkele simpele aanpassingen beter omgaan met leerlingen met AD(H)D in de klas. Meer tijd over voor de hele klas.

Hoe ervaar jij leerlingen met AD(H)D?

Denk je wel eens:

  • Het zit er wel in, maar het komt er niet uit?
  • Moet ik op m’n kop gaan staan, voordat ik de volledige focus en aandacht krijg?
  • Wat maakt het dat deze leerling niet direct aan de slag gaat?

Ik help je graag!

Als leerkracht heb je enorme invloed op de schoolbeleving van kinderen. Zeker bij leerlingen met AD(H)D valt er een wereld te winnen. De werkmethode van deze workshop pas je eenvoudig aan tot een persoonlijk leertraject voor elke leerling met AD(H)D.

Mijn schoolervaringen met een AD(H)D brein vertaal ik in tips en trucs die jou helpen leerlingen in beweging te krijgen, hun aandacht vast te houden en hen zelfvertrouwen te geven.

Uitproberen? Neem contact op!

How it started

Op 10-jarige leeftijd kreeg ik de diagnose ADD. Leerkrachten pasten de leermethode op mij aan, wat mij meer uitdaagde. Ik had ineens plezier op school en mijn niveau schoot omhoog. In groep 8 verbaasde ik iedereen met mijn havo-vwo advies.

‘Na je diagnose zagen we plots zo’n drive en leergierigheid’

Esther (juf groep 6 t/m 8)

Ik veranderde door het begrip van mijn leerkracht. Eigenlijk veranderde zij eerst. Zij kon zich door mijn diagnose beter inleven in hoe mijn brein werkt en bood mij passende aandacht en taken. Hierdoor haalde ik meer uit mezelf.

Wat als meer kinderen op jonge leeftijd beseffen:

  • Dat het AD(H)D brein iets anders werkt?
  • Dat daar kansen en uitdagingen in liggen?
  • Dat de leerkracht hen begrijpt en de weg wijst?

Dan:

  • Onderzoeken ze eerder wat hun superkrachten zijn en hoe ze deze inzetten.
  • Onderzoeken ze eerder wat hun uitdagingen zijn en hoe ze deze accepteren.
  • Leren ze eerder hun creatieve talent gebruiken.
  • Ontdekken ze eerder hun empathisch vermogen of hoogsensitiviteit.
  • Leren ze de hyperfocus inzetten en zijn schooltaken makkelijker.
  • Vermindert stress.
  • Is naar school gaan leuker!

Hoe gaaf is dat?

Met de workshop AD(H)D Superkrachten haal je het beste uit je leerlingen én jezelf. Aanmelden? Neem contact op!

Gratis downloads